SKS Kalite Yönetimi

  • Kaliteden Sorumlu Yönetim Ekibi

    Kaliteden Sorumlu Başhekim | Op. Dr. Haluk Aygüler

    Medical Park Batman Hastanesi | Ortopedi ve Travmatoloji

    Kalite Yönetim Temsilcisi | Sevgi Demirhan

    Medical Park Batman Hastanesi | Kalite Müdürü

    MPHG Kalite Grup Müdürü | Nihal Ünlütürk

    Medical Park Hastaneler Grubu | Kalite Grup Müdürü
  • Bölüm Kalite Sorumluları

    Teknik Servis Sorumlusu | Mansur Alphan

    Medical Park Batman Hastanesi | Teknik Hizmetler

    Otelcilik ve Destek Hizmetler Sorumlusu | Recep Asker

    Medical Park Batman Hastanesi | Otelcilik ve Destek Hizmetler

    Hasta İletişim Birimi Kalite Sorumlusu | Selda Türel

    Medical Park Batman Hastanesi | Hasta İletişim Birimi

    Hekim | Uzm. Dr. Özgür İlçi

    Sorumlu Olduğu Bölüm | Biyokimya Laboratuvar Hizmetleri

    Ameliyathane Hizmetleri | A.Haluk Ertekin

    Sorumlu Olduğu Bölüm | Ameliyathane Hizmetleri

    Hekim | Uzm. Dr. Hüseyin Şahintürk

    Sorumlu Olduğu Bölüm | Enfeksiyon Kontrolü ve Önlenmesi

    Genel Uyum Eğitim Sorumlusu | Emine Kurşun

    Sorumlu Olduğu Bölüm | Genel Uyum Eğitim Sorumlusu

    Hemşirelik Hizmetleri | Pınar Yumlu

    Sorumlu Olduğu Bölüm | Hemşirelik Hizmetleri

  • Komiteler ve Komite Üyeleri

    Medical Park Batman Hastanesi Komite Üyeleri (Güncel Liste İçin Tıklayın)

  • SKS Kapsamında Personel Eğitimleri
  • SKS Kapsamında İyi Uygulama Örnekleri


    SKS Ameliyathane Bilgilendirme Kitapçığı




    SKS Genel Değerlendirme El Kitabı




    Hasta Güvenliğinde 10 Adım


    Değerli okurlarımız;

    Bugün Hasta güvenliğinde 10 ana başlıktan oluşan maddeleri sıralayıp hastanelerden aldığımız sağlık hizmetinin kimlik doğrulamanın öneminden ve Sağlık Bakanlığının belirlediği standartlardan bahsedeceğiz. Kimlik doğrulama işleminde hastaların doğru tanımlanması ve hastalara uygulanan tedavi ve bakımın güvenilirliğinden konuşmak için aşağıda yapılan açıklamaları lütfen okuyup gittiğiniz sağlık kurumlarında da size doğru tedavi ve bakım verilmesi için çalışanları uyarınız.


    10 ADIMDA HASTA GÜVENLİĞİ


    1- Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması

    HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI : Kimlik doğrulama işlemi, hastaya herhangi bir uygulama yapılacağı zaman (damar yolu açarken, klinik testler için numune alımında, tetkik için ilgili üniteye götürmeden önce, ameliyathaneye götürmeden önce, ilaç, kan ve kan ürünü uygulamadan önce, bölümler arası/ hastane dışına hasta transferinde, tedavi uygulamadan önce vb.) isim / soy ismiyle seslenilerek ve kimlik tanımlayıcı bilekliğinde mevcut olan kimlik bilgileri kontrol edilerek yapılır. Kontrolde mutlaka üç tanımlayıcı (Hasta ad soyadı, hasta numarası, doğum tarihi ( gün/ay/yıl ) kullanılmasına dikkat edilmelidir.

    2- Güvenli ilaç kullanımı ve yüksek riskli ilaç uygulamaları

    İlaç uygulamalarında 8 doğru ilkesine göre hareket edilir; doğru hasta, doğru ilaç, doğru doz, doğru zaman, doğru yol, doğru uygulama, doğru form, doğru kayıt sürecinde toplumsal bilinç uyandırılmalıdır. Hastanın ilaçları yalnız hemşiresi tarafından verilir, yakınları tarafından verilemez. Güvenli ilaç verme için hastanın adı/soyadı, hasta numarası ve doğum tarihi ( gün/ay/yıl ) ( kol bandından ), Hekim İstem ve Hemşire Uygulama Formundan karşılaştırılarak kontrol edilmesi gerekmektedir.

    3- Cerrahi güvenlikte taraf doğrulama

    Cerrahi işlemler öncesi doğru hasta doğru taraf doğru işlemler kontrolü ünitede yapılır. Hastanın özel onamı hekim tarafından anlatılarak imzalatılır. Ameliyat yapılacak cerrahi taraf, ameliyattan bir gün önce veya ameliyat sabahı silinmeyen bir işaretleme kalemi (marker) ile hastanın adı ve soyadının baş harfleri belirtilerek yazılır. Taraf işaretlemesi mutlaka hastanın uyanık ve bilinçli olduğu zaman diliminde hasta veya yasal temsilcisi sürece dahil edilerek yapılır. İşaretleme hastanın ameliyatını yapacak cerrah veya cerrahi ekibin yetkilendirdiği üyesi tarafından yapılmaktadır. Cerrahi Güvenlik Kontrol Formu arkasından şekil üzerinde de işaretleme belirtilerek hasta ve hekim tarafından ilgili alan imzalanması önemli bir detaydır.

    4- Hastane enfeksiyon riskinin azaltılması

    Hasta bakım hizmeti verilen tüm alanlarda alkol bazlı el dezenfektanı bulundurma zorunluluğu vardır. Hastaların el yıkama, el dezenfektanlarının kullanımı konusunda hastaların bilgilendirilmesi, ameliyat olmuş hastalara taburcu olurken, servis hemşiresi tarafından enfeksiyon belirti ve bulguları hakkında bilgilendirme yapılarak hasta eğitimlerinin verilmesi gereklidir.

    5- Hasta düşmelerinin engel olunması

    Hastanın yatağı daima en düşük seviyede tutulmakta, tüm transferlerde ve hasta sedyede iken sedye korkulukları kaldırılmakta, yine hasta içinde iken yatak / sedye / tekerlekli sandalye tekerlekleri frenlenmesi, hasta sedyeye alındığında oturtulmamakta yatması istenmektedir. Hastane pencerelerimizde hasta güvenliği açısından önlemler alınmış olmalı Kullanılmayan hiçbir ekipman hasta odasında bulundurulmamaktadır. Burda amaç hastaların düşmesini önleyerek hastanın zarar görmesini engellemektir.

    6- Güvenli kan transfüzyonun sağlanması

    Kan transfüzyonu öncesinde Kimlik doğrulama işlemi yapılır. Kan transfüzyonu uygulanacak ve kan örneği alınacak hastanın kimlik bilgileri, dosyasından, kol bandından ve kendisinden doğrulanır. Doğrulamada mutlaka üç tanımlayıcı (Hasta ad soyadı, hasta numarası, Doğum Tarihi ( gün/ay/yıl ) kullanılır. Bağışçının, kendisine ait bilgileri sorgulayan ve kan bağışı ile ilgili ayrıntılı bilgi içeren Kan Bağışçısı Bilgilendirme, Sorgulama ve Kayıt Formu'nu doldurması sağlanır. Bağışçı formun nasıl doldurulacağı konusunda bilgilendirilmesi gereklidir. Hastaya kan verilecek ise; Kan transfüzyonu hemşire tarafından başlatılır ve ilk 15 dakika hasta, ortaya çıkabilecek komplikasyonlar açısından gözlenir. Transfüzyon sırasında her 30 dakikada bir ve transfüzyon sonrası birinci saatte hasta hemşire tarafından gözlenir ve yaşam bulguları izlenilmesi ve hekim tarafından farklı bir istem yapılmamış ise hastaya her ünite kanın transfüzyonu 3-4 saat içinde tamamlanmalıdır.

    7- Sıra beklemeden kaynaklı olumsuzlukların engellenmesi

    Hastanemizde çağrı merkezi aracılığı ile randevu alınarak ya da internet üzerinden e-randevu alma imkanı ile kişilerin bekleme süreleri azaltılmaktadır. Yaşlı ve engelli hastalarımızda randevu önceliğine yönelik düzenlemeler hastane bünyesinde oluşturulmalıdır.

    8- Temel yaşam desteği sürecinin güvence altına alınması

    Tüm Sağlık Kurumlarında olması zorunlu bir uygulamadır. Temel yaşam fonksiyonları (dolaşım, solunum) risk altında olan veya durmuş bulunan bireylere gerekli müdahalelerin vakit kaybı olmaksızın anında doğru ve güvenli müdahale yapılabilmesi için MAVİ KOD ekibi oluşturulmalıdır. Bu ekip tıbbi müdahaleye ihtiyacı olan hastalar için hastane yönetimince görevlendirilmiş kişilerdir. Ekip lideri anestezi hekimidir.

    9- Yeni doğan ve çocuk güvenliğinin sağlanması

    Tüm Sağlık Kurumlarında olması zorunlu bir uygulamadır. Bebek / çocuk kaçırılma ve kaybolma durumunda gerekli güvenlik önlemlerinin pembe kod ekibi tarafından hemen alınabilmesi için hastane bünyesinde uygulanan ve tüm çalışanlarca bilinen bir alarm sistemidir.

    10- Afetler ve olağandışı durumlarda alınacak tedbirler

    Sağlık Bakım Kuruluşları hastalar, aileleri, çalışanlar ve ziyaretçiler için güvenli, fonksiyonel ve destekleyici bir altyapı sağlaması için yıllık bina tahliye tatbikatları yapması gereklidir. Burada amaç fiziksel donanım, tıbbi cihazlar, diğer ekipmanlar ve insanların etkili olarak yönetilmesinin sağlanmak deprem, yangın, sel gibi doğal afet durumunda zararı en aza indirip eğer hastanenin tahliye edilmesi gerekiyorsa yatan hastaların farklı sağlık kurumuna güvenilir şekilde ulaşmasını sağlamak tüm sağlık kurumlarının yıllık planlarında olması gereken hayati bir süreçtir.

  • SKS Kapsamında Tatbikat Örnekleri
  • SKS Öz Değerlendirme Planı

    Batman İç Tetkik Planı 2016 (Plan İçin Tıklayın)

  • SKS Batman Eğitim Planı - 2016

    Batman Eğitim Planı 2016 (Eğitim Planı İçin Tıklayın)

  • Hizmet İçi Eğitim Planı - 2016

    Batman Eğitim Planı 2016 Hizmet İçi Eğitim Planı

  • İndaktör Yönetim Planı - 2016
  • Gösterge Yönetimi Bölüm Bazlı Çalışma Planı - 2016
  • Sağlıkta Kalite Standartları

http://www.kalite.saglik.gov.tr

Batman

Sağlık Köşesi

Eşyalar dönüyor hissi BPPV belirtisi olabilir...

Kendisinin ya da eşyaların döndüğü hissine...

devamı

Parmaklarınızın neden uyuştuğunu hiç düşündünüz...

Pek çoğumuz parmaklarımızdaki uyuşma ve karıncalanma...

devamı

Burun estetiği yaptırırken koku duyunuzdan...

Sağlıklı bir dış görüntüye kavuşmak milyonlarca...

devamı

Kanserin bariyeri: Risk faktörlerinden uzak...

Önlenebilir olmasına rağmen her yıl milyonlarca...

devamı

Çocuğa mükemmeliyetçi yaklaşım ...

İnsan doğası nedeniyle toplumsal bir varlıktır,...

devamı

INTERNATIONAL PATIENT CENTER

:
*
:
*
:
*
:
*
:
*
:
*
:
Mr Ms
*
:
*
:
*
:
*
:
*
: Güvenlik Kodu
 
 
*

Send

Message Sent Successfully.

Error Occurred, Please, try again later.